SWO het Bildt en de goedgemutste breicampagne

REGIO Door het coronavirus kwamen de activiteiten van de Stichting Welzijn Ouderen het Bildt tot stilstand. Daarom ging de SWO in die periode van start met de goedgemutste breicampagne www.degoedgemutstebreicampagne.nl.

De medewerkers bezorgden maar liefst 65 breipakketjes samen met een instructieboekje bij creatieve breisters in de regio. De einddatum van de campagne is op 1 oktober maar op dit moment zijn bij de SWO al heel veel mutsjes ingeleverd. De teller staat op 2102 en daar komen vast nog heel wat mutsjes bij.

Er is een grote verscheidenheid aan mutsjes binnengekomen. In allerlei kleuren, met strepen, kabels, pompoentjes en soms uitbundig versierd. In de Bibliotheek van St.Annaparochie is daarom een vitrine ingericht zodat een deel van de mutsjes voor iedereen te bewonderen is.

De goedgemutste breicampagne is een initiatief van “Innocent”, producent van smoothies en andere gezonde sapjes. De gebreide mutsjes worden op de flesjes gezet en in december in de winkel verkocht. Voor elk verkocht flesje gaat er 20 cent naar het Nationaal Ouderenfonds die daar weer goede dingen mee om eenzaamheid onder ouderen tegen te gaan.