Wil je een webshop beginnen nu je Franeker niet meer uit mag? Maak deze fouten niet

Aangeboden door: Shopify

Zit je thuis in Franeker en wil je de tijd in huis besteden om online geld te verdienen? In dat geval is het starten van een webshop een eenvoudige manier. Dat is simpel als je niet zoals vele anderen dezelfde fouten maakt tijdens het opstarten van een webwinkel. Neem daarom kennis van de veelgemaakte fouten onder starters die een webshop beginnen.

1. Veel geld uitgeven aan het bouwen van een webshop

Een veelgemaakte fout is een te grote investering doen voor het maken van een webshop. Laat maar eens een webshop op maat bouwen door een professional. Dan zie je dat het echt veel geld kost. Geld dat je niet hoeft uit te geven als je slim start. Een Shopify Webshop beginnen is daarvoor een uitstekende optie. Dan heb je te maken met lage opstartkosten en heb je een compleet platform tot je beschikking om een webwinkel te beginnen.

2. De doelgroep niet kennen

Je begint een webwinkel om producten te verkopen. Een veelgemaakte fout is om je doelgroep niet te kennen en zichtbaar te hebben. Je webshop moet nu eenmaal onder je doelgroep bekend zijn om producten te verkopen. Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar wie je doelgroep is en waar deze zich bevindt. Bijvoorbeeld op sociale media, zoals Facebook, Instagram, YouTube en Snapchat. Daar is je marketingcampagne dan op af te stemmen.

3. Wachten op de komst van bezoekers

De deur van je webwinkel is open, maar er komt niemand. Dat is logisch als niemand weet heeft van het bestaan van je webshop. Er zijn meerdere manieren om dat te realiseren, zoals door een gerichte marketingcampagne te starten.

4. Geen aandacht besteden aan SEO

Er zijn nog altijd ondernemers die een webwinkel starten en daarbij onvoldoende rekening houden met SEO. Dat gebeurt tegenwoordig zelfs nog bij grote bedrijven die daarom nu een inhaalslag moeten maken. Voorkom dat door vanaf het begin al aandacht te besteden aan SEO met onder meer unieke productomschrijvingen. Besteed daarvoor ook de nodige tijd aan zoekwoordenonderzoek.

5. Slechts één betaaloptie aanbieden

Elke klant heeft een eigen voorkeur voor een betaaloptie. Bij het aanbieden van een enkele betaaloptie, zoals een creditcard loop je een groot aantal klanten mis. Bijvoorbeeld de klanten die wel een product in je webshop willen kopen, maar geen creditcard hebben. Maak deze fout niet en zorg ervoor dat je meerdere betaalopties in je webshop aanbiedt.

6. Geen marketingcampagne voeren

Het starten van een marketingcampagne is in de eerste plaats al van belang om bekendheid te geven aan je webshop. Dat is een van de eerste stappen die je doet na de lancering van je webshop. Je doelgroep is als je het goed hebt aangepakt al bekend. Die ga je dan ook digitaal opzoeken, bijvoorbeeld met een advertentie op social media. Het is wel belangrijk om niet met een overdaad aan reclame te komen. Klanten hebben wel veel aan tips over het gebruik van een product of aan achtergrondinformatie.