Franeker Marketing Crew in race voor Jonge Ondernemingsprijs

FRANEKER - Het Franeker bedrijf Marketing Crew van Jessica Kuiken is genomineerd voor de prestigieuze Jonge Ondernemingsprijs (JOP).

Door het vernieuwende en succesvolle bedrijfsconcept stoomt de Franeker onderneming van Jessica Kuiken in één keer door naar de halve finale van de JOP. Maandag 17 juni maakt de vakjury de drie finalisten bekend.

Marketing Crew speelt in op de vraag in de markt naar professionals die bij een klant op locatie werken. Jessica: ,,Vaak hebben kleinere ondernemingen geen ruimte om een marketing- of communicatiemedewerker in dienst te nemen. En het kost veel tijd om werkzaamheden door een communicatiebureau te laten uitvoeren. Daarom vliegt het MKB iemand in van de crew die op locatie efficiënt kan helpen.”

Inmiddels weten ook grote bedrijven Marketing Crew te vinden, zoals De Friesland Zorgverzekeraar, FBTO, gemeentes en het Wetterskip. Jessica: ,,Al gauw merkte ik dat ook grote bedrijven behoefte hebben aan professionals op locatie, bijvoorbeeld voor een project of tijdelijke vervanging. De combinatie van kleinere ondernemingen en grote bedrijven maakt het werk uitdagend.”

Ondernemer en werkgever

Jessica: ,,Ik kwam pas met het ondernemerschap in aanraking toen ik een aantal bevlogen studenten leerde kennen, waaronder de winnaar van vorig jaar. Nu ben ik naast ondernemer ook een werkgever voor mijn crew. Dat geeft een extra dimensie aan het ondernemerschap.’’

Prijs

De Jonge  Ondernemingsprijs biedt een podium voor jonge en succesvolle ondernemers in Noord-Nederland. De prijs stimuleert het belang van jonge ondernemers. Met hun creativiteit en innovatiekracht zijn zij in staat om blijvende verdienmodellen te realiseren die economische groei en werkgelegenheid met zich meebrengen.