Ruime 8 voor dienstverlening Rederij Doeksen

HARLINGEN

Reizigers beoordelen de dienstverlening van Rederij Doeksen met een 8,5 voor de lijn naar Vlieland en een 8,3 op de lijn naar Terschelling. Dat is de uitkomst van het klanttevredenheidsonderzoek dat jaarlijks wordt uitgevoerd in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Dit jaar voeren de onderzoekers mee op afvaarten in mei en juni om passagiers naar hun bevindingen te vragen. Directeur Paul Melles is blij met de uitslag. ,,Samen met onze medewerkers zijn we erg trots op deze cijfers. Vorig jaar scoorden we een 8,3 en een 8,1 en dat was al hoog. We zijn er gezamenlijk in geslaagd die scores zelfs te verbeteren.”

Op zowel de lijn Vlieland als de lijn Terschelling werd passagiers gevraagd cijfers te geven op negentien verschillende onderdelen (“vaartkenmerken”). De overheid vergelijkt de cijfers van de jaarlijkse meting (conform de afspraken uit de concessie) met peiljaar 2009. Toen werd het eerste onderzoek door de overheid gehouden.

De klantwaardering werd in 2018 op de lijn Terschelling en Vlieland veel beter beoordeeld ten opzichte van 2009 op onder meer de punten: zitplaats, netheid van het vaartuig en het sanitair, klantvriendelijkheid van het personeel het kwijt kunnen van de bagage. In vergelijking met 2017 scoort Doeksen naast de genoemde punten nu ook beter op onder meer het aan boord komen, informatie bij het boeken, informatie bij het boeken en prijs per persoon.