Werkgroep buigt zich verder over de 'stad Franeker als merk'

FRANEKER

De werkgroep die de identiteit en de essentie van Franeker en omgeving helder moet krijgen, hoopt 8 februari in het gemeentehuis van Franekeradeel de uitkomsten te presenteren.

De leden, die onder andere uit de bedrijfs- en culturele tak komen, hebben onlangs de in hun ogen het beste bij Franeker passende beelden besproken. Die kwamen tot stand na interviews in hun eigen omgeving het kader van ‘de stad Franeker als merk’. “Er zijn echter nog niet echt beelden naar voren gekomen. Dat was wel de bedoeling”, zegt Baukje Postma, accountmanager bedrijven bij de gemeente Franekeradeel. “In werkgroepjes worden nu kernwaarden besproken. De bedoeling is dat op 8 februari de definitieve uitkomsten worden gespresenteerd.” Ook binnenstadsmanager Olaf Busch gaat met de uitkomsten aan de slag. Postma: “Dus de neuzen dezelfde kant op, waarmee wij ons als stad beter en krachtiger kunnen profileren.” De vragenlijst van de werkgroep staat op www.bestemmingnoardwest.nl.

Auteur

Jitze Hooghiemstra